19 april 2024

Smartmedia NL

Grootste Media Site van Nederland

Wat kan LinkedIn-marketing voor jouw bedrijf betekenen?

Weet je dat jouw bedrijf LinkedIn beter zou kunnen gebruiken? Wordt je het een beetje beu om dezelfde mensen en bedrijven bovenaan uw nieuwsfeed te zien en wilt u dat het de inhoud van uw bedrijf was die domineerde? Hier lees je waarom je LinkedIn-marketing moet toepassen!

Waarom LinkedIn-marketing gebruiken?

Als jouw bedrijf B2B is, is LinkedIn marketing waarschijnlijk een belangrijk kanaal voor u. Hoewel het een uitdaging kan zijn om uw ideale kopers te targeten (vooral als het werknemers zijn en geen bedrijfseigenaren) op platforms zoals Instagram en Facebook, stelt LinkedIn marketing je in staat om zichtbaar te zijn bij de juiste B2B-kopers.

Hier zijn enkele redenen waarom u op LinkedIn zou moeten zijn:

  • Mogelijkheid om een zeer gericht B2B-publiek te laten groeien
  • De toenemende populariteit en het succes van belangenbehartiging van werknemers
  • Lage concurrentie en hoog organisch bereik in vergelijking met andere sociale platforms

Wat maakt LinkedIn-marketing uniek

Voordat je Linkedin marketing uitbesteed of zelf gaat gebruiken, moeten we even een stap terug doen. Als we de geschiedenis van LinkedIn begrijpen, kunnen we beter begrijpen waar dit platform zich nu bevindt. Vanaf het begin wilden gebruikers een plek om hun werkervaring en expertise te laten zien. Waar dat vroeger over vaardigheden en goedkeuringen ging, gaat het nu over inhoud en navolging. Maar de wens blijft hetzelfde: medewerkers willen via LinkedIn hun zichtbaarheid als professional vergroten. Als ze in de toekomst op jacht zijn naar een geweldige baan, lopen ze al voor op het spel door een fantastisch profiel te hebben. Bedrijven kunnen winnen als ze de profielen van werknemers gebruiken op een manier die ook in de behoeften van de werknemer voorziet. Wanneer uw team is afgestemd op de bedrijfsmissie, delen ze graag af en toe bedrijfscontent. Het vergroot ook hun publiek en zichtbaarheid.