Grootste Media Site van Nederland

Burn out Therapie

Wanneer we stress onder de loep nemen dan kunnen we twee soorten stress onderscheiden. Zo kennen we de gezonde en ongezonde stress. Wanneer er in een bepaalde situatie iets van je verlangd wordt, kun je door een plotselinge stress-situatie de handeling goed uitvoeren. Dat kan bijvoorbeeld nuttig zijn wanneer er gevaar dreigt. Na de handeling komt je lichaam weer tot rust en zal de stress verdwijnen. Deze manier van stress is dus een gezonde vorm.

Burn out Therapie

Wanneer je echter door een of andere oorzaak in een langdurige vorm van stress belandt, is dat niet gezond. Dat kan doordat er bijvoorbeeld iemand uit je nabije omgeving overlijdt of dat je problemen hebt op school. Het herstellen van je lichaam kan in zo’n situatie moeilijk zijn. Er zal dan geen balans zijn tussen herstel en stress. Door zo’n situatie kan je lichaam uitgeput raken. De chronische stress die je dan hebt kan dan leiden naar een burn-out. Het is belangrijk om op tijd met burn out therapie aan de slag te gaan.

Burn out Therapie

Manieren om van je ongezonde stress af te komen en te voorkomen

Het verhelpen van de stress die je hebt, is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Je kunt als je veel zorgen hebt dat niet zomaar even van je afschudden. De stress maakt je ongelukkig en zal niet goed zijn voor de vele processen in je lichaam. Je moet de stress aanpakken door discipline te betrachten.

Het is dan ook voor vele mensen een grote stap om een therapeut in te schakelen om met de burn out aan de slag te gaan. Toch is het sterk aan te raden om die stap te maken, je doet jezelf hier een plezier mee en dit zal een investering voor de rest van je leven zijn. 

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.