Grootste Media Site van Nederland

Met een logo alleen ben je er nog niet

Naast je logo moet je ook denken aan een huisstijl voor het bedrijf of product/dienst dat je aanbiedt. De huisstijl zorgt ervoor dat je logo op de juiste manier uitgebreid wordt door ook de stijl op de website, sociale media design, productverpakkingen en brieven aan te passen. Hierdoor worden je klanten en mogelijke klanten eerder en bekender met jouw aanbod.

Het stopt dus niet bij het logo ontwerpen en gaat dus ook over het ontwerpen van de stijl eromheen. Als de huisstijl op de juiste manier is vormgegeven kan dit bijdragen aan een verbeterde identiteit die bij zal dragen aan een scherper imago. De huisstijl kan omschreven worden door de volgende kenmerken: woordmerk, beeldmerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen. Deze onderdelen dragen bij aan de huisstijl van een bedrijf.

De huisstijl is een belangrijk onderdeel van de identiteit en het imago. Het biedt onderscheidend vermogen. Het laat een organisatie eruit springen en bepaalde kernwaarden uitdragen waar de doelgroep zich in kan herkennen.

Wees daarom bewust van de stijl die jouw bedrijf hanteert. Het is nooit te laat of te vroeg om hierover na te denken. Het is ook gebruikelijk om dit om de aantal jaren aan te passen op de stijlen die relevant zijn binnen de huidige trends.

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.