Mensen in de wereld van vandaag zijn gewend om enige controle te hebben over hoe ze aan hun informatie komen. Digitale wayfinding kan door allerlei soorten instellingen worden gebruikt om hun bezoekers een meer actuele methode te bieden om door hun faciliteiten te navigeren en te komen waar ze heen moeten. Mensen willen dat de informatie op dezelfde manier wordt gepresenteerd als hoe ze hun andere informatie verkrijgen. Het doel van alle bedrijven is om individuen een klantervaring te bieden. Het gebruik van papieren kaarten om door plaatsen te navigeren, raakt verouderd en raakt uit de tijd. Het is milieuvriendelijker en kosteneffectiever om een bewegwijzeringssysteem te gebruiken dan om gedrukte kaarten te gebruiken. Digitale bewegwijzering systemen, met name vaste systemen, kunnen herhaaldelijk door mensen worden gebruikt, waardoor ze op de lange termijn efficiënter kunnen worden ingezet.
Nadelen van bewegwijzering
De nadelen van een bewegwijzeringssysteem worden duidelijk als je kijkt naar de diversiteit van mensen die de informatie gebruiken. Sommigen geven er de voorkeur aan om gedrukte kaarten te gebruiken die ze overal mee naartoe kunnen nemen, terwijl sommigen de voorkeur geven aan het digitale bewegwijzeringssysteem. Het is het beste om rekening te houden met de mogelijke voorkeuren van mensen als het gaat om wayfinding-methoden, maar dit is zelden haalbaar. Een ander nadeel is dat er veel nadruk ligt op waar de informatie zich bevindt en niet op hoe de informatie wordt aangeleverd. Het installeren van een bewegwijzeringssysteem is kostbaar, vooral wanneer het digitaal is. Sommige klanten geven er ook de voorkeur aan om een draagbare kaart bij zich te hebben, vooral op plaatsen zoals parken of winkelcentra, dus een vast bewegwijzeringssysteem is misschien niet zo geschikt.
Tips voor het gebruik van bewegwijzering
Het is belangrijk om te weten wat uw klant wil van uw bewegwijzeringssysteem. Het is belangrijk om te weten of ze een volledige route naar een plaats nodig hebben of informatie over die plaats. U kunt de eisen van uw klanten grondig begrijpen, wat u zal helpen bij het ontwikkelen van uw bewegwijzeringssysteem als u hun behoeften kent. Denk ook aan toegankelijkheid en inclusie. U moet overwegen of een locatie waar u uw bewegwijzeringssysteem gaat installeren door een zo breed mogelijk publiek kan worden gebruikt. Bezoek Zetadisplay voor meer informatie over bewegwijzeringssystemen.
Meer verhalen
Streamlining sustainability reporting in modern business
Hoe je met neonverlichting een onderscheidend visueel statement maakt
Waarom de juiste begeleiding belangrijk is voor overheidspersoneel