Grootste Media Site van Nederland

De online klanten de juiste richting insturen door middel van een flowbot

In de sector van transport en logistiek worden er steeds meer diensten online aangeboden. Doordat klanten in deze sector vaak een offerte willen aanvragen of simpelweg meer informatie willen over een dienst zullen er ook veel klantvragen ontstaan. Een hulpmiddel voor zowel u als bedrijf als voor de klant is een flowbot.

Wat is een flowbot?

De flowbot is compleet geautomatiseerd. Hij stelt geen open vragen. De klant krijgt wanneer hij de bot aanspreekt steeds antwoord door middel van een keuzemenu.

Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek.  De kans op eventuele frustratie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren.

Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een bedrijf. 

De flowbot kan op elk gewenste pagina geplaatst worden zodat de klant de flowbot op elk moment kan raadplegen.

De samenwerking

Onze chatspecialisten zullen aan het begin van de samenwerking een kenniscentrum maken en opsturen. Wanneer het bedrijf deze heeft ingevuld zal aan de hand hiervan de flowbot in elkaar gezet worden. Deze wordt ook nog aangevuld met veel gestelde vragen die het bedrijf al weet. Onze chatspecialisten zullen hierna de flowbot gaan maken. De flowbot zal dan bestaan uit meerkeuzevragen waardoor de klant steeds verder en gerichter geholpen kan worden. Bij sommige vragen zoals over levertijd kan de flowbot direct antwoord geven. Bij lastigere vragen kan de vraag naar de juiste afdeling gestuurd worden. Na verloop van tijd zal de flowbot steeds meer vragen kunnen beantwoorden doordat wij deze up-to-date zullen houden. Vragen waar de flowbot geen antwoord op heeft worden nagevraagd en zullen daarna ook aangevuld worden in het systeem. Zo kan de flowbot elke keer weer meer klantvragen beantwoorden.

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.