25 april 2024

Smartmedia NL

Grootste Media Site van Nederland

De waarde van online marketing

Of u nu een fysieke winkel bezit of een online winkel die producten rechtstreeks aan consumenten verkoopt, het is zeer belangrijk om te overwegen marketingstrategieën te gebruiken die het internet betreffen. Verhoogde bekendheid door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO), pay-per-click (PPC) en marketing automation campagnes kunnen meer klanten genereren en de verkoop in uw bedrijf verhogen.

Online marketing moet worden gebruikt door elk bedrijf op zoek naar inkomsten te verdienen, maar het moet worden gedaan op een manier waar SEO en PPC vullen elkaar aan in tegenstelling tot het wegnemen van elkaar. Laten we eens kijken naar deze vormen van internet marketing:

Search Engine Optimization (SEO) heeft meestal voordelen op lange termijn zoals het verhogen van de zoekrang & merkherkenning voor specifieke trefwoorden na verloop van tijd terwijl PPC advertenties over het algemeen zorgen voor snelle, “hier en nu” resultaten voor specifieke trefwoorden. PPC “koopt” gerichte klanten op het moment dat ze zoeken terwijl SEO klanten naar u brengt maanden nadat ze hebben gezocht naar uw product of dienst.

De beste manier om beide van deze internet marketing strategieën te gebruiken is om zich te concentreren op lange termijn doelen door gebruik te maken van SEO campagnes, terwijl u ook korte termijn doelen creëert met PPC campagnes. Op deze manier wordt u het binnenhalen van meer inkomsten in de tijd in tegenstelling tot alleen te vertrouwen op een van deze vormen van marketing afzonderlijk.

Zoals hierboven gezien, kan online marketing een sterke bron van inkomsten zijn voor elk bedrijf, zowel groot als klein.

Wil je na het lezen van dit artikel online marketing uitbesteden? Klik dan hier.