Grootste Media Site van Nederland

E-commerce productpagina SEO: belangrijke do’s en don’ts.

E-commerce websites moeten de SEO van de productpagina goed krijgen. Hier is een gids voor wat je wel en niet moet doen bij het maken en optimaliseren van productpagina’s voor de beste zoekmachine marketing.

Het hebben van een geoptimaliseerde productpagina voor e-commerce is altijd belangrijk geweest Het is zelfs nog belangrijker tijdens een pandemie wanneer veel mensen online gaan om producten te vinden die ze nodig hebben in plaats van naar een fysieke winkel te gaan. Omdat veel producten strijden om eersteklas onroerend goed op de resultatenpagina’s van zoekmachines, is het absoluut noodzakelijk dat je merk op pagina 1 in Google staat. En voor consumenten die een overvloed aan verschillende zoektermen gebruiken om de producten te vinden die het merk verkoopt. Een geoptimaliseerde productpagina kan niet alleen verkeer genereren, maar ook helpen om browsers om te zetten in kopers. Om de concurrentie te verslaan, moet je ervoor zorgen dat de productpagina’s zijn geoptimaliseerd voor maximale zichtbaarheid. Hier zijn enkele duidelijke, bruikbare SEO-richtlijnen voor productpagina’s, evenals de valkuilen die je moet vermijden.

Trefwoordonderzoek is de basis voor de optimalisatie van productpagina’s en jouw zoekmachine marketing. Gebruik bij het uitvoeren van trefwoordonderzoek altijd productgerichte onderwerpen waarnaar gebruikers op zoek zijn. Fixeer niet op volume. Denk in plaats daarvan na over relevantie en wat daadwerkelijk zal converteren. Als je gegevens hebt van andere kanalen, zoals betaald zoeken, gebruik deze dan in je zoekwoord- en onderwerponderzoek en neem advertentieteksten met hoge klikfrequenties (CTR) op in metabeschrijvingen. Productpagina’s hebben een transsectionele intentie, dus zorg ervoor dat jouw bestemmingspagina’s zijn geoptimaliseerd voor zoekers die klaar zijn om iets te kopen, omdat je de artikelen op jouw site wilt verkopen.

Titeltags en metabeschrijvingen zijn erg belangrijk bij het optimaliseren van productpagina’s.

Zorg ervoor dat je details opneemt, zoals:

  • Het merk van het product.
  • De naam van het product.
  • Het modelnummer.
  • Andere belangrijke informatie.

Het is van belang om de belangrijkste elementen in de title-tag en metabeschrijving op te nemen. Het gebeurt ontzettend vaak dat een e-commercesite de dezelfde productbeschrijving voor alle producten gebruikte. Dit mist een enorme kans en draagt niet bij aan de zoekmachine marketing. Elk item kan worden gerangschikt voor merkgerelateerde en niet-merkgerelateerde zoekwoorden en moet daarom een unieke beschrijving bevatten om hiervan te profiteren. Geef consumenten goede informatie om hen aan te moedigen, op de vermelding te klikken en vervolgens meer verkeer en verkopen te genereren.

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.