Bij reclame maken denk je automatisch vaak aan de grote billboards die langs de weg staan die oproepen om zo snel mogelijk naar de winkel te gaan om die super afgeprijsde broek te scoren die volgende week hoogstwaarschijnlijk nergens meer te krijgen is omdat iedereen hem wilt. Maar reclame maken is gelukkig, voor je pr-team en portemonnee, veel meer dan dat.
Waarom zou je reclame maken
Reclame maken doe je om verschillende redenen; zichtbaarheid vergroten, aanzetten tot koop of relatie onderhouden met klanten. Meestal richt je je met het maken van reclame op nieuwe klanten die het merk nog niet kennen en mensen die al gericht aan het zoeken zijn naar informatie en producten die een laatste zetje in de rug nodig hebben om over te gaan tot kopen.
Zoekmachine adverteren
Als je je gaat richten op de mensen die al weten dat je bestaat of in ieder geval weten dat de producten die jij hebt bestaan focus je je met name op het feit dat ze jouw producten kopen en niet die van de concurrent. Om te zorgen dat potentiële klanten jouw pagina bezoeken of jouw producten afnemen moet je zorgen dat jij eerste keuze bent. Door zoekmachine adverteren kan je ervoor zorgen dat jouw website bovenaan de zoekresultaten zal worden getoond als een gebruiker zoekt naar de producten die jij hebt, op deze manier zal de pagina waarschijnlijk vaker bezocht worden omdat de bezoeker vaak niet veel verder zoekt dan het begin. Meer informatie over zoekmachine adverteren kan je vinden op https://positivedigits.com/
Meer verhalen
Welke vormen van gevelreclame zijn er?
Voor- en nadelen Performance Max
Jouw reclame op een groot scherm