Als ondernemer wil je natuurlijk dat de locatie van je bedrijf en wat het doet goed zichtbaar zijn vanaf je gebouw. Je wilt je naam, het logo van je bedrijf en misschien wat extra tekst op je gevel. Hoe opvallender je bent, hoe beter je onthouden wordt. Maar welke soort gevelreclame past het beste bij jouw gebouw en bedrijf uit de vele beschikbare opties? MartiniReclamemakers.nl helpt bij je begin.
Van banners tot reclameborden
Je bezit een prachtig pand voor jouw bedrijf. Maar zijn anderen op de hoogte van je werkgelegenheid daar en je mogelijkheden? Hoe maak je reclame voor je locatie? Hoe krijg je het woord over je bedrijf naar buiten, zodat iedereen weet dat je bestaat en er werkt? De meest typische vormen van gevelreclame zijn onder andere borden, bewegwijzering, bewegwijzering op ramen, doosletters, lichtbakken en lichtbak letters.
Er zijn verschillende opties en elke soort gevelreclame heeft voor- en nadelen. Denk maar aan het formaat van de reclameborden, de letterstijlen (gefreesde, doos- of neonletters), en de verlichtingsmogelijkheden (lichtbakken of spots).
Advies
Misschien heb je al een idee voor de gevelreclame. Toch is het cruciaal om grondig te overwegen wat de beste koers is. Als je een overhaaste keuze maakt, neem je een groot risico. Dat kan je geld, klanten en bekendheid kosten. Daarom is het cruciaal om informatie in te winnen bij bijvoorbeeld een signbedrijf in de buurt. Je kunt met hen alle (on)mogelijkheden grondig onderzoeken. Je zou hen kunnen vragen om een werkbare optie te bieden, gegeven je financiële beperkingen. Het blijft echter onduidelijk of dat bedrijf je middelen verstandig zou gebruiken en alles wat je grond te bieden heeft. Als gevolg daarvan kun je minder opvallen en minder aandacht op je bedrijf vestigen (met minder klanten tot gevolg). Of ze kunnen een veel te dure oplossing bieden. In een vervallen industriële buurt zijn er bijvoorbeeld handelszaken die werken met extravagante verlichte reclame. Of met een bord met onjuiste verlichting op een stuk grond naast een drukke weg. een verspilling van tijd en middelen.
Meer verhalen
Voor- en nadelen Performance Max
Jouw reclame op een groot scherm
Reclame maken